....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Tuesday, April 12, 2011

kunci 'mencintai' 'dicintai'

jalan mencintai Nabi

langkah pertama 


  untuk mencintai Nabi SAW ialah dengan memohon agar dicintai Allah terlebih dahulu. sesungguhnya Allah yang membolak-balikkan hati dan dia-lah yang mengurniakan rasa cinta ke dalam hati. mohonlah dipermudahkan agar kekasih-Nya, rasulullah SAW juga menyintai diri kita sebagai umatnya. barulah dengan itu menjadi mudah untuk kita menyintai kekasih-Nya, nabi Muhammad SAW.

  terdapat banyak hadis daripada Rasulullah SAW berkenaan dengan doa memohon kasih sayang Allah. antaranya, daripada Abdullah bin Yazid al-Khutami Al-Ansari R.A : daripada Rasulullah SAW bahawa baginda berkata di dalam doa baginda: "Ya Allah! berilah aku cinta-Mu dan cinta orang yang cintanya memberikan manfaat kepadaku di sisi-Mu.

No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium