muhasabah

"dan apa sahaja nikmat yang ada pada diri mu dari Allah SWT lah datangnya, dan bila kamu ditimpa kemudaratan maka hanya padaNyalah kamu meminta pertolongan". (An-Nahl:53)

....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

My Tokoh

Image Hosted by bkrm.blogspot.com

Wednesday, October 3, 2012

Bisikan Nurani

telah tepatlah panduan syariat 
disitulah noktah segala sangsi
terciptalah kata putusku yang muktamad
takkan ku rela berundur lagi

pada sebuah sabda yang menjernihkan 
terkuburlah segala keruh di fikiran
terbinalah sebuah tenteram  di perasaan 
bangsawan, hartawan, dan rupawan
hanyalah nilaian mata 
yang usianya sementara 
tetapi apabila pilihan lantaran agama
pasti kekal setia buat selama-lamanya

sesungguhnya pada wanita yang bertaqwa itu 
terkumpullah segala keindahan dan kebenaran 
kekayaan pada lapangnya hati 
rupawan pada indahnya budi 
bangsawan pada kerendahan diri
yang sering sujud di telapak illahi 

ya...kaulah jawapan bisikan nuraniku
pada istikharah yang kuajukan sejak dulu!

No comments:

aquarium