....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Friday, August 5, 2011

salam ramadhan al mubarak

alhamdulillah, cepat kan masa berlalu.......... top2 masuk 5 puasa dah.. tahniah buat  yang tiada ponteng lagi yang tak pecah lagi.. teruskanlah puasa ya, semoga beroleh kerahmatan kan fasa pertama ramadhan adalah 'rahmat dari Allah SWT'.. jadi banyak2lah berdoa semoga kita semua memperoleh rahmatnya... kan ada ssatu ayat yang menyebut 'seseorang tidak masuk syurga dengan amal ibadah yang banyak, tetapi atas rahmat dan redha Illahi'.. tak bermakna kena tinggalkan ibadah teruskan sebab ibadah kita lah yang tentukan kita masuk syurga yang mana klu kita suka puasa insyaAllah, ganjarannya syurga Ar-Rayyan..

apa pun selamat menjalani ibadah puasa, untuk adik2 yang masih bersekolah jujur lah pada diri sendiri, klu nak sorok2 buka puasa tu, ingatlah memang tiada orang yang lihat tapi ALLAH itu Maha Melihat... jadi hati2.. bukan apa teringat pula kisah seseorang ni, masa dia sekolah dulu dia memang dah tak tahan sebab haus sangat-sangat, pastu dia pun minum air paip senyap2... nah sekarang ni dia nasihati pula anaknya, untuk jaga puasa elok2 sampai dia pesan kat anak dia 'abg jangan tipu ya, jgn minum air paip sbb air tu banyak ulat2 yang tidak dapat dilihat'.. harapnya budak tu dapat penuhkan puasanya dengan sempurna dalam bulan ramadhn ni walaupun usianya baru 8 tahun.

macam2 ragam kita lihat pada bulan ramadhan ni.. ada yang puasa pada siang hari tapi malam tidak tunaikan solat terawih, sedangkan solat tarawih tu hanya ada pada bulan ramadhan je, erm tak rasa rugi ke?? semoga mereka2 yang suka tinggalkan terawih ni diberi hidayah dan sedar akan peri bertuahnya bila dapat berjemaah terawih. tak banyak pun, klu tak larat 20 kan ada 8 rakaat... nak sikit lagi terpulanglah dengan kemampuan masing-masing... berjual belilah dengan Allah dengan sempurna..Allah beri pinjamkan kita tubuh badan yang sihat ni so gunakanlah sebaik mungkin...

ya awal-awal ramadhan ni masjid2 kebanyakkan penuh alhamdulillah semoga ia berterusan sampai bila... sangat2 bahagia saat melihat jemaah pada waktu subuh membanjiri masjid al-munawwarah kg tangjung batu keramat, alhamdulillah semoga ia istiqamah.. tahniah dan trima kasih buat pemuda2 kg yang istiqamah mengejutkan sahur pagi2.. best juga duk kampung ni meriah sangat2... lupa pula nak catit juga lirik2 sahur mereka.. apa pun trimalah pantun ramadhan ini...

        bulan ramadhan bulan mulia
        kerahmatan Allah di awal fasa
        banyakkan ibadah tambah pahala
        buat bekalan diakhirat sana

p/s kepada yang mengenali diri ini... mohon sejuta kemaafan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki....

No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium