....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Monday, April 4, 2011

sepanjang perjalanan ke Program

Assalamualaikum shbt2 sekalian

diruang ini ana nak kongsi sedikit pengalaman dihujung minggu ana iaitu bermula pada malam 1 april hingga 3 april 2011.

tiket bas jam 12.59pm, ana dan sahabat marsis ana yang lebih simple di panggil fina. bertolak dari rumah jam 11.30pm. sampai dekat sri putri jam 11.50pm. nasib2 ada 10 minit lagi. ana dan fina pun berehatlah sambil2 bercerita.

bila jarum jam kesemua menghala ke angka 12, baru kelibat kam datang, ish2 lambat seminit. bas agak lewat juga tiba di sri putri. dalam jam 3 lebih kami bertiga sampai di TBS.

terus jak menuju ke surau, masyaAllah sejuk sangat2 hingga ketulang rusuk, sampai-sampai terus tunaikan solat malam. sungguh tidak dapat dilupakan, kesejukan yang teramat sangat berada dalam surau, namun apakan daya tiada lagi tempat untuk melepaskan penat. pagi esok 7 am berlolak ke destinasi seterusnya. KL sentral.

semalam KL walau jam 4 pun masih ada lagi pengguna jalan raya yang setia. bagi ana ia tidak begitu asing kerana sememangnya KL digelar sebagai kota metropolitan. masuk jak KL sentral ia tidak banyak berubah, ada sesuatu yang menarik perhatian ana iaitu bila menunggu dayang di salah satu meja pameran pembangunan resort. sungguh terbukti design pada rekaan bangunan tersebut tertera satu simbol 'satu mata'- ibarat dalam filem arrival yang pernah ana tengok iaitu simbol bagi orang-orang yahudi, piramid, 1 mata dll. dalam masa terdekat juga bila diana letak kat FB dia tentang reka bentuk bangunan yang ada unsur2 yahudi.

menurut fina, pada wang kertas 1 ringgit malaysia juga ada simbol tersebut, pada mata agung. cuba semak, terkejut ana mendengarnya, yalah kan baru tahu. namun sayang ana tidak dapat melihat sebab kehabisan wang kertas satu ringgit. kamu cuba tengok nampak tak?

sementara menunggu bas yang dijanjikan datang, ana, fina dan dayang jalan2 di lobi atas KL sentral. rupanya kitaorang silap, bas sudah tunggu di bahagian belakang KL Sentral. perjalanan ke hulu langat mengambil masa hampir 2 jam..tido pun ada
k ty sambung lagi pengalaman dalam program.. sangat2 best S.P.I.E.S..........

No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium