....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Sunday, January 9, 2011

pertemuan di tasik

masyaAllah dah pukul berapa ni?.. kelihatan wa agak runsing kerana teman-temannya yang lain tidak kelihatan. em nilah macam mna nak ubah persepsi janji melayu.. jika terbukti janji pukul 9 , 10.15am baru datang. namun itu;ah secara realitinya, memang agak susah nak menepati waktu, kerana kita mampu merancang Allah jua merancang dan perancanganNya lah yang terbaik. 

bie tidak usai lagi berada dalam meeting, mujur sahaja kak su temankan dia bermesyuarat bersama rakan-rakan kolej. 

"kenapa saya yang menjadi topik perbualan pada pagi ini? terdengan keluhan bie, kesian dia. dia tidak terfikir langsung bahawa nama dia akan naik pada pertemuan tersebut, dan membuatkan dia rasa bersalah, dan membawa masalah pada semua orang. secara lahiriahnya manusia mudah untuk terasa dan tidak salah jika ia berfikir macam tu kerana kita hanya manusia biasa yang tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan, apa pun hanya sabar sahaja yang mampu untuk memberi kekuatan pada diri.

pertemuan yang seperti biasa di setiap pertemuan pertama iaitu suai kenal "tak kenal maka tak cinta".. seusai berkenalan pertemuan kami di teruskan dengan penyampaian harapan dan pandangan bila berada di suasana yang baru, bak kata orang kampung, tempat yang agak asing.

apa yang perlu disediakan adalah, persiapan diri sendiri, kuatankan diri dan bersedia untuk berhadapan dengan cabaran yang mendatang. tiba2 hujan turun, "bila hujan turun ukhuwah pun terjalin" ya hujan memang kedatanganya selalu membawa rahmat dan berita gembira kepada umat manusia. 

k bersambung....................

No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium