....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Wednesday, January 19, 2011

impian jadi kenyataan

Ya Allah Ampunkan daku Ya Allah... kecil rintihan yang kelua daripada hati ana, tiba-tiba perasaan ana berubah menjadi  tenang, setenang air di tasik... kadang-kadang hati ini mudah terusik umpama air di tasik yang ditiuo angin.. kelihatan air akan berkocak sedikit, sungguh muda, begitu juga hati ini, mudah saja terusik dengan bisikan-bisikan yang tidak diundang.. astagfirullah,ana tahu ana hanya insan biasa yang tidak lepas daripada melakukan kesilapan. namun ana tak nak ianya menjadi alasan untuk ana berubah untuk kebaikan diri ana juga..

"sabarlah ana, anggaplah ia satu ujian daipada Allah". memang mudah untuk dilafaz tapi, uhh... masyaAllah benarlah satu kata, kebenaran itu sungguh pahit, memendam ia lagi perit".. ujian itu adalah dugaan buat orang-orang yang di sayangi Allah.. kerana dengan sekecil-kecil ujian lah yang mampu untuk menyedarkan seseorang daripada terus melakukan kesilapan. subhanaullah.. masyaAllah...

"kamu tidak dikatakan beriman, selagi mana kamu tidak diuji".. ayat ini sentiasa terngiang-ngiang di kota fikiran ana, jika dibandingkan ujian yang Allah berikan kepada umat yang dahulu, sangat jauh.. begitu dengan kekuatan akidah yang mereka miliki, walau apapun yg berlaku keatas mereka, akidah tetap diperjuangnkan, subhanaullah.. lahaulawalakuataillabillah.. kenapa ana tidak boleh berfikir sepertii mereka.. "Ampunkan hamba Ya Allah, berilahkekuatan pada diri hamba".. 

jangan pernah merasa cukup dalam beribadah kepada Nya.. ana cuba mendidik diri ini untuk jauh daripada sifat-sifat mazmumah untuk tidak teus hanyut di buai nafsu yang jahat, ku ingin rahmat dari Allah, namun rahmat itu hanya milik orang-orang yang beiman dan merasa dekat dengan Allah. Allah mebolak-balikkan hati, namun doa lah yang membantu untuk ana terus kekal dilandasan dan cahaya yang betul.. oleh itu kekuatan doalah yang menjadikan apa yang diimpikan tercapai.. subhanaullah..alhamdulillah..





No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium