....doa istikharah.....

"Ya Allah, aku memohon petunjuk kebaikan kepada-Mu dengan ilmu-Mu. Aku memohon kekuatan dengan kekuatan-Mu. Ya Allah, seandainya Engkau tahu bahwa masalah ini baik untukku dalam agamaku, kehidupanku dan jalan hidupku, jadikanlah untukku dan mudahkanlah bagi dan berkahilah aku di dalam masalah ini. Namun jika Engkau tahu bahwa masalah ini buruk untukku, agamakku dan jalan hidupku, jauhkan aku darinya dan jauhkan masalah itu dari ku. Tetapkanlah bagiku kebaikan dimana pun kebaikan itu berada dan ridhailah aku dengan kebaikan itu."

Tuesday, December 29, 2009

secebis ungkapan



em sedihnye rasa malam ni, apa yang nak di lakukan semua tidak menjadi... "apa harus ku buat ya?".. hati kecil ku berbicara, ya memang malam ni rasa agak tidak tenang semua di sebab kan oleh masalah 'notebook' yang tidak di update lagi. "em tak dah laptop susah, ada laptop pun susah"..sekali lagi hati ku merungut. "astaghfirullah" em mengucap-mengucap, "Allah tidak suka orang yang suka merungut" tiba-tiba teringat kata kakak naqibah ku ketika aku masih menuntut diploma dahulu.

sesungguhnya setiap apa yang berlaku sudah tercatat. terimalah ini semua adalah ujian dari Allah. selama ini kita tidak sedar akan nikmat sewaktu senang, kini bila dapat ujian sedikit sudah berasa kecewa.. bagaimana kita dak mendidik hati supaya tabah dengan setiap apa ynag berlaku. em.... tentunya nak mengatasi adalah dengan memohon pertolongan dengan Allah.

sebenarnya laptop ku di serang oleh virus yang sememangnya suka merosakkan item-item dalam komputer mahupun notebook. apakan daya orang yang membuat komputer pasti akan membuat satu virus, semata-mata untuk mengaut keuntungan tanpa berfikir secara rasional terlebih dahulu. ish geram...


semua telah di 'hidden', tu yang membuatkan diriku tidak puas hati.. "em salah diriku juga tidak menjaganya dengan baik". begitulah dialog dalam hati ku yang sering saja bertelaga. apa pun semoga setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.. ni baru digunakan untuk belajar, belum lagi dalam bidang career yang aku akan ceburi suatu hari nanti..lagi banyak maklumat yang perlu di jaga serapi yang mungkin..

apa pun nasihat untuk semua sahabat2 ku yang mempunyai laptop or PC jagalah elok-elok, jangan jadi seperti saya.. "sudah terhantuk, baru terngadah"... "sesal dahulu pendapatan, sesal kem,udian tiada gunanya"..

p/s: siapa yang pakar dalam bidang komputer ni harap sangat-sangat dapat kongsi ilmu dengan saya..

No comments:

nama ku

NORSUTRIANA
NNaif
OOportunis
RRamah
SSuci
UUntung
TTulus
RRealistik
IIkhlas
AAmanah
NNaif
AAlim
Apa ada pada nama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pengunjung yang baik

kalimah mulia

kalimah mulia

aquarium